رویدادها آرشیو خبر ها
تولدت مبارک میرالم ! پیام تبریک یوونتوس دات ای ار

تولدت مبارک میرالم ! پیام تبریک یوونتوس دات ای ار

میرالم پیانیچ ستاره ی خط میانی تیم یوونتوس در دوم آپریل 1990 در توزلای یوگسلاوی سابق که امروزه جزء کشور بوسنی و هرزگوین محسوب می شود به دنیا آمد. علاقه ی او به فوتبال از طریق پدرش به وجود آمد، پدر او در یوگسلاوی بازیکن فوتبال بود. میرالم به دنبال جنگ بوسنی با خانواده اش راهی لوگزامبورگ شد، جایی که دوران فوتبالی او در آن آغاز شد. پیانیچ در ابتدا تحت آموزش پدرش تمرینات خود را انجام می داد. در سن هفت سالگی پدر میرالم متوجه شد که پسرش استعداد بالایی در زمینه فوتبال دارد و به او اجازه داد به تیم شیفلانژ ملحق شود.

 

پیانیچ در حالی از رم به یوونتوس آمده که شهرت او به عنوان یکی از خطرناک ترین بازیسازهای اروپا زبانزد فوتبالدوستان است. او نه تنها توانایی ذاتی در تبدیل موقعیت های معمولی به موقعیت های خطرناک را دارد، بلکه مهارت او در آسان تر کردن بازی برای تیم ستودنی است.

 

میرالم پیانیچ دید بالایی در ارسال پاس های کوتاه و بلند در تمامی نقاط زمین را دارد، پاس گل زیبای او به استفان الشراووی در ماه می در حالی که جالوروسی با روسونری بازی می کرد نمونه ی زیبایی از هوش بالای اوست. میرالم مهارت های دریبل زنی بالا و استعداد ذاتی در گل کردن ضربات آزاد را نیز دارد.

 

در تیم شیفلانژ او توجهات زیادی از باشگاه های آلمان، بلژیک و هلند را به خود جلب کرد. اما میرالم با امضای قرارداد با باشگاه فرانسوی متز به دنیای حرفه ای فوتبال قدم گذاشت. پیانیچ در سال 2007 و در سن 17 سالگی اولین بازی خود برای تیم بزرگسالان متز انجام داد.

 

با عملکرد بی نظیر او باشگاه های بسیاری خواهان جذب پیانیچ شدند. علی رغم پیشنهادهای زیادی از باشگاه های مختلف، او در فصل 2008 با قراردادی پنج ساله به المپیک لیون پیوست و قرار شد به عنوان جانشین جونینیوی پا به سن گذاشته شود. پیانیچ 122 بازی برای لیون انجام داد و در آگوست 2011 برای یک ماجراجویی جدید راهی ایتالیا شد تا با باشگاه رم قرارداد امضا کند. او خیلی زود در برنامه های جالوروسی به عنوان یک بازیکن موثر به کار گرفته شد و پس از پنج فصل فوق العاده در رم، بانوی پیر او را به تورین منتقل کرد.

 

با حضور پیانیچ اکنون بیانکونری یک بازیکن قابل اتکا را در میانه ی میدان دارد و سن او (27 سال) نیز نشانی از رسیدن او به قله ی توانایی ها و قدرت های اوست.

 

وب سایت یوونتوس دات ای ار، پیام تبریکی را از طرف هواداران ایرانی یوونتوس برای پیانیچ ارسال کرده است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: